Vilka garantier följer med dina datorer?

För fullständiga uppgifter om våra garantier, kring vad som ingår och vad som inte ingår, vänligen klicka här.

Hur kan jag betala för min nya dator? Vilken metod är bäst?

För frågor kring betalning, vänligen klicka här.

Om din order inte är skickad så kan du följa hanteringen av den på vår hemsida, genom att logga in på ditt konto hos PCSpecialist.

Om din beställning redan har skickats ut, kommer DPD att skicka ett nummer till dig så att du kan spåra paketet.

Förproduktionen är vårt mest tidskrävande delmoment som är avhängigt av vår aktuella ordervolym och lagertillgång. Kolla med oss så kan vi ge en bekräftelse.

Monteringen tar normalt 1-2 arbetsdagar och testningsfasen tar upp till två arbetsdagar (eller fyra arbetsdagar om du beställer ett vätskesystem). Vi skickar uppdateringar till din e-post när din beställning monteras, testas och skickas ut. Observera att helger och övriga helgdagar inte
räknas som arbetsdagar.

Vi erbjuder 2 snabbspår för produktion:

  • - 3 arbetsdagar
  • - 5 arbetsdagar

Om beställningen görs före klockan 12, räknas denna dag som första dag vid snabbleverans. Observera att helger och övriga helgdagar inte räknas som arbetsdagar.

På brittiska fastlandet sker leveransen dagen efter beställningen.

Leveranser till Irland/Nordirland/Skotska högländerna tar 2-3 arbetsdagar.

Om din beställning levereras utanför Brittiska öarna, tar din beställning till Europa 2-6 arbetsdagar beroende på land.

Vi använder huvudsakligen DPD som transportör.

Du kan välja leveransdatum.
Vi har följande leveransalternativ tillgängliga för beställningar i Storbritannien:

  • - Mån – fre, före kl. 10.30
  • - Mån – fre, före kl. 14.00
  • - Mån – fre, standardtjänst
  • - Lör/sön, före 14 .00

På leveransdagens morgon skickar DPD ett meddelande till dig så att du får veta klockslag med en timmes noggrannhet.

Du kan efterfråga ett returnummer genom att logga in på ditt konto, gå till "Mina returer" och sedan "Be om returnummer". Vänligen var medveten om att det tillkommer en avgift för arbete och leverans (om du inte lämnar av den själv, eller använder din egen kurirtjänst) om din order inte längre har garanti. Vänligen kontakta oss om du inte är säker på om du behöver ett returnummer.

Returärenden tar vanligen upp till 2 veckor, detta beror på reparationsbehoven, lagersaldo, och ärendets komplexitet. Teknikern kommer att skicka uppdateringar till dig om hur det går med ditt ärende.

Det innebär att ditt system har levererats, men ännu inte skannats in. Det görs vanligtvis inom 24 timmar.

Ja, när systemet har diagnostiserats skickar teknikern en uppdatering till dig.

Priserna på delarna bekräftas av teknikern. Du kan betala för delarna genom att logga in på ditt konto hos PCSpecialist, gå till "Beställningsuppgifter" och sedan "Mina beställningar", eller genom att betala över telefon. Vår telefonnummer är 0333 011 7000.

  • Stationär dator – vi erbjuder uppgraderingar till alla huvudkomponenter utom processor, moderkort och chassi.
  • Bärbar dator – de flesta av våra bärbara datorer kan uppgraderas, förutom processorn och grafikkortet, eftersom dessa oftast är fastlödda i chassit.

Logga in på ditt PC Specialist-konto och gå till "Mina uppgraderingar".

Ja, du kan handla hos oss och installera på egen hand, men om du inte känner dig trygg med det, kan du skicka den till oss.

Vanligtvis får vi banköverföringar inom 1-2 arbetsdagar. När vi har fått betalningen kommer din beställning att behandlas. Observera att detta inte påbörjas förrän vi har fått betalningen om du har valt snabbservice.

Vanligtvis misslyckas betalningar på grund av fel faktureringsadress, otillräckligt saldo eller om banken avvisar betalningen. Vänligen kontakta din bank.

När en återbetalning har behandlats bör den vara tillbaka på ditt konto inom 3-5 arbetsdagar.

Ja, du kan välja att göra detta under "1) VÄLJ ETT CHASSI". Vänligen notera att ditt chassi behöver vara mindre än 600mm x 300mm x 630mm och väga mindre än 24kg. Vänligen skicka chassit direkt till oss och skriv ditt ordernummer som första rad i adressen. Det är ditt ansvar att säkerställa att din specifikation kommer att passa i ditt chassi.

Vilka operativsystem erbjuder ni?

De enda operativsystem vi erbjuder och har support för är Windows 10 Home och Professional. Du kan köpa en dator utan operativsystem och installera ditt eget, men vi skulle inte kunna erbjuda support om du stötte på mjukvaruproblem.

Våra NVidia grafikkort är vanligtvis från Zotac eller Palit, men ibland har vi alternativa märken. Även om vi inte tillhandahåller Founders Edition-kort, har alla kort NVidia-chip, den enda skillnaden mellan märken är storlek, utseende, fläktar och garanti. Om du vill veta vilka märken vi för tillfället har i lager, vänligen kontakta oss.

Nej, vi säljer enbart fullt utrustade system, alla grundkomponenter måste köpas eftersom alla system måste fungera fullt ut innan de skickas. Däremot erbjuder vi en "öppet chassi"-garanti, som låter dig installera dina egna komponenter. För mer information, vänligen titta på våra villkor:

Nej, vi säljer enbart fullt utrustade system. Om du däremot redan har köpt ett system av oss, erbjuder vi uppgraderingar för de flesta komponenterna.

Vänligen logga in på ditt konto, gå till "Orderdetaljer", och sedan "Mina order", och välj "Ändra order".

Detta är inte en tjänst som vi tillhandahåller, men om du däremot säljer ditt system kan du flytta över garantin genom att logga in på ditt konto och gå till "Sålt din PC? Överför garanti".

Hur lång är leveranstiden?

För leveransrelaterade frågor, vänligen klicka här.

Kan jag ringa er?

Du kan kontakta PCSpecialist på

0406-286 229

Måndag till fredag från 9:00 till 17:00.

Faller min garanti om jag öppnar chassit och installerar egna komponenter?

Till skillnad från de flesta tillverkare, tillåter vi att man öppnar chassit och installerar egna komponenter. Din garanti kommer fortfarande att gälla förutsatt att dina komponenter installeras korrekt och du inte skadar din dator under tiden eller till följd av installationen av dessa. Vi erbjuder ingen form av support gällande dessa komponenter, varken under installationen eller vid dess användning, och alla garantireturer orsakade av dina egna komponenter debiteras för såväl arbete som returkostnader. Om du av något skäl tvingas returnera din dator till oss, rekommenderar vi starkt att du först avlägsnar dessa komponenter, då vi inte kan hållas ansvariga för dem.

Era datorer håller väldigt låga priser. Kommer de att prestera lika bra ändå?

Tack vare att vi verkar online kan vi strama upp våra produktionskostnader och skära ned på omkostnader såsom en dyr butiksfasad. På grund av detta kan våra datorer vara hundratals pund billigare än priset i fysisk butik. Om du gör prestandajämförelser upptäcker du att trots lägre kostnad, så är prestandan likvärdig eller högre än motsvarande specifikation inhandlad i fysisk butik.

Jag har valt en dator, men den ligger över min budget. Kan ni erbjuda mig ett bättre pris?

Våra priser ligger redan hundratals pund under butikspriset. När man konfigurerar en dator på vår webbplats tillämpas per automatik rabatter vid mängdinköp. Om det osannolika inträffar att våra priser inte är konkurrenskraftiga tar vi gärna ett konkurrerande pris i beaktande och lämnar vårt bästa prisförslag utifrån detta. Var god spara prisuppgiften på vår webbplats och läs följande information.

Var har ni ert säte?

Vi finns i Grange Moor Wakefield, vilket ligger nära Huddersfield, Yorkshire. Du är välkommen att hämta beställningar vid våra lokaler, men vi uppmuntrar inte kundbesök då våra lokaler inte är anpassade för det syftet.

Kan ni bygga en dator i ett visst angivet chassi?

Ja, välj bara alternativet "Skicka in eget chassi" när du konfigurerar din dator.

Kan jag få ett momskvitto eftersom datorn kommer att köpas av ett företag?

Med alla våra datorer följer ett komplett kvitto med moms angivet som e-postas till dig så snart beställningen skickats. Fakturakopior kan även laddas ned från kundkontot så snart beställningen skickats.

Är era delar märkeskomponenter av hög kvalitet?

Vi köper endast komponenter från ledande tillverkare som Intel, AMD, ASUS, Western Digital, Palit, PowerColor, etc.

Går det att köpa enbart komponenterna från er?

Tyvärr tillhandahåller vi för närvarande bara komplett hopbyggda och testade datorer och laptoppar. Vi säljer bara komponenter till befintliga kunder så att de kan uppgradera sina datorer utifrån våra råd, vår support och vår garantiservice.

Jag litar inte på Internet. Vilka är registreringsuppgifterna för ert företag? Kan jag hämta upp datorn själv?

Företags registreringsnummer: 4777867

Moms registreringsnummer: SE 502076583901

Du får gärna hämta din beställning hos oss istället för att få den levererad. Du måste likväl göra din beställning online och vara vanliga ledtider gäller.

Vad skiljer olika versioner av Windows 10 åt?

Var god klicka här för en lättförståelig tabell som visar de största skillnaderna mellan operativsystemen.

Om jag beställer ett svart- eller silverfärgat chassi, får jag då alla spelare etc. i matchande färg?

Om du beställer ett svart- eller silverfärgat chassi, levereras din CD-/DVD-/Blu-ray-spelare och minneskort antingen i svart eller silver för att matcha.

Kommer chassit att vara stort nog och ha tillräcklig kylning?

När du konfigurerar en dator på vår webbplats kontrollerar vi automatiskt specifikationerna för att se till att valda komponenter får plats i chassit du har valt. Om det finns några problem meddelar vi dig om det innan du gör en beställning. Varje chassi vi säljer är utformat med kylning i åtanke och våra chassin kommer vanligen med en uppsättning kylfläktar utformade för att avleda värme så fort som möjligt.

Vilka versioner av Windows är mitt system kompatibelt med?

Alla våra enheter har testats med Windows 10 Creators Update och är kompatibla. Om du är osäker eller har frågor om kompatibiliteten hos något av våra system i förhållande till Windows 10 så kontakta oss gärna.

Vi använder cookies för att tillhandahålla en bättre tjänst. Fortsätt bläddra runt om du är nöjd med det eller läs vår integritetspolicy här.