Vilka garantier följer med dina datorer?

För fullständiga uppgifter om våra garantier, kring vad som ingår och vad som inte ingår, vänligen klicka här.

Hur kan jag betala för min nya dator? Vilken metod är bäst?

För frågor kring betalning, vänligen klicka här.

Hur lång är leveranstiden?

För leveransrelaterade frågor, vänligen klicka här.

Kan jag ringa er?

Du kan kontakta PCSpecialist på

0406-286 229

Måndag till fredag från 9:00 till 17:00.

Faller min garanti om jag öppnar chassit och installerar egna komponenter?

Till skillnad från de flesta tillverkare, tillåter vi att man öppnar chassit och installerar egna komponenter. Din garanti kommer fortfarande att gälla förutsatt att dina komponenter installeras korrekt och du inte skadar din dator under tiden eller till följd av installationen av dessa. Vi erbjuder ingen form av support gällande dessa komponenter, varken under installationen eller vid dess användning, och alla garantireturer orsakade av dina egna komponenter debiteras för såväl arbete som returkostnader. Om du av något skäl tvingas returnera din dator till oss, rekommenderar vi starkt att du först avlägsnar dessa komponenter, då vi inte kan hållas ansvariga för dem.

Jag funderar på att köpa programvara. Är er programvara äkta?

Vi säljer enbart programvara som är helt och hållet äkta. När du köper programvara från oss, får du produktnyckeln, CD:n/DVD:n och de dokument som följer med programvaran. När du köper Microsoft® Windows av oss, kommer det färdiginstallerat och klart att använda med nödvändiga drivrutiner installerade och färdigkonfigurerade.

Era datorer håller väldigt låga priser. Kommer de att prestera lika bra ändå?

Tack vare att vi verkar online kan vi strama upp våra produktionskostnader och skära ned på omkostnader såsom en dyr butiksfasad. På grund av detta kan våra datorer vara hundratals pund billigare än priset i fysisk butik. Om du gör prestandajämförelser upptäcker du att trots lägre kostnad, så är prestandan likvärdig eller högre än motsvarande specifikation inhandlad i fysisk butik.

Jag har valt en dator, men den ligger över min budget. Kan ni erbjuda mig ett bättre pris?

Våra priser ligger redan hundratals pund under butikspriset. När man konfigurerar en dator på vår webbplats tillämpas per automatik rabatter vid mängdinköp. Om det osannolika inträffar att våra priser inte är konkurrenskraftiga tar vi gärna ett konkurrerande pris i beaktande och lämnar vårt bästa prisförslag utifrån detta. Var god spara prisuppgiften på vår webbplats och läs följande information.

Var har ni ert säte?

Vi finns i Grange Moor Wakefield, vilket ligger nära Huddersfield, Yorkshire. Du är välkommen att hämta beställningar vid våra lokaler, men vi uppmuntrar inte kundbesök då våra lokaler inte är anpassade för det syftet.

Kan ni bygga en dator i ett visst angivet chassi?

Ja, välj bara alternativet "Skicka in eget chassi" när du konfigurerar din dator.

Kan jag få ett momskvitto eftersom datorn kommer att köpas av ett företag?

Med alla våra datorer följer ett komplett kvitto med moms angivet som e-postas till dig så snart beställningen skickats. Fakturakopior kan även laddas ned från kundkontot så snart beställningen skickats.

Är era delar märkeskomponenter av hög kvalitet?

Vi köper endast komponenter från ledande tillverkare som Intel, AMD, ASUS, Western Digital, Palit, PowerColor, etc.

Går det att köpa enbart komponenterna från er?

Tyvärr tillhandahåller vi för närvarande bara komplett hopbyggda och testade datorer och laptoppar. Vi säljer bara komponenter till befintliga kunder så att de kan uppgradera sina datorer utifrån våra råd, vår support och vår garantiservice.

Jag litar inte på Internet. Vilka är registreringsuppgifterna för ert företag? Kan jag hämta upp datorn själv?

Företags registreringsnummer: 4777867

Moms registreringsnummer: SE 502076583901

Du får gärna hämta din beställning hos oss istället för att få den levererad. Du måste likväl göra din beställning online och vara vanliga ledtider gäller.

Vad skiljer olika versioner av Windows 10 åt?

Var god klicka här för en lättförståelig tabell som visar de största skillnaderna mellan operativsystemen.

Om jag beställer ett svart- eller silverfärgat chassi, får jag då alla spelare etc. i matchande färg?

Om du beställer ett svart- eller silverfärgat chassi, levereras din CD-/DVD-/Blu-ray-spelare och minneskort antingen i svart eller silver för att matcha.

Kommer chassit att vara stort nog och ha tillräcklig kylning?

När du konfigurerar en dator på vår webbplats kontrollerar vi automatiskt specifikationerna för att se till att valda komponenter får plats i chassit du har valt. Om det finns några problem meddelar vi dig om det innan du gör en beställning. Varje chassi vi säljer är utformat med kylning i åtanke och våra chassin kommer vanligen med en uppsättning kylfläktar utformade för att avleda värme så fort som möjligt.

Vilka versioner av Windows är mitt system kompatibelt med?

Alla våra enheter har testats med Windows 10 Creators Update och är kompatibla. Om du är osäker eller har frågor om kompatibiliteten hos något av våra system i förhållande till Windows 10 så kontakta oss gärna.

Vi använder cookies för att tillhandahålla en bättre tjänst. Fortsätt bläddra runt om du är nöjd med det eller läs vår integritetspolicy här.