Om våra tjänster


PCSpecialist är ledande i Europa när det gäller att integrera system, specialiserade på skräddarsydda/beställningsbyggda datorer, laptoppar och AIO (Allt-i-ett-datorer). Vårt fokus har traditionellt varit att bygga de bästa och mest högpresterande systemen för entusiaster, spelare och yrkesfolk och vi har nyligen expanderat till nya marknader.

Vi känner att den starkaste drivkraften bakom vår fortsatta tillväxt är vårt fokus på att erbjuda de mest högkvalitativa produkterna, kombinerat med branschens bästa service.

  • Våra system genomgår ett omfattande stresstester för att garantera att du får den stabilaste och mest högpresterande PC eller laptop som går att få.

  • Varje system genomgår en checklista för kvalitetskontroll för att säkerställa att alla komponenter fungerar som de ska och når u våra stränga riktlinjer.

  • Vid internationella beställningar erbjuder PCSpecialist stöd för flera språk.

LÄTTANVÄND KONFIGURATOR

När du använder vår kundvänliga webbplats, märker du genast att vårt fokus har varit att främja kundupplevelsen. Vår konfigurator är stilren och enkel att använda vilket gör att kunden kan bygga en dator perfekt anpassad till dennes krav.

Det här tillvägagångssättet gör också att varje PC/laptop/AIO vi producerar är anpassad till sitt användningsområde, och optimerad för maximal prestanda.

Förstklassiga produktionsanläggningar

Procedurer för kvalitetskontroll

Varje enskild beställning kontrolleras mot vår utförliga checklista med många punkter för kvalitetskontroll. Det gör att vi konsekvent upprätthåller kvaliteten för varje system vi bygger, och varje beställning uppfyller våra strikta kvalitetsnormer.

Procedurer för inbrännings- och stresstester

Ett av de viktigaste stegen i produktionsprocessen.

Våra tekniska experter utför specialanpassade testserier på alla datorer, laptoppar och AIO-datorer under en 24-timmarsperiod. Detta omfattar hårdbelastning av processorer och multipla omstartsloopar, vilka kan upptäcka potentiella fel eller kylproblem. Alla fel som hittas åtgärdas innan systemet testas på nytt.

Först när ett system klarar samtliga tester skickas det vidare till nästa steg i produktionen.

Telefonsupport

PCSpecialist tillhandahåller support där fler än 15 utbildade personer ger dig support på högsta nivå. Oavsett om du är befintlig kund som önskar teknisk support, eller ny kund som behöver råd kring en ny PC, finns vi tillhands för att hjälpa.

Språk som stöds: svenska, danska, engelska, tyska, franska, italienska, spanska, nederländska

har vi öppet Måndag till fredag från 9:00 till 17:00.

Vi har öppet allmänna helgdagar

Garantitjänster

För din trygghet, erbjuder vi möjligheten att skydda ditt köp via försäkring som omfattar skador på grund av olyckshändelse, vätskeskador, och som tillval stöldskydd. Skyddet är världsomfattande och möjliggör snabb reparation eller utbyte om något går snett.

Våra försäkringspaket skyddar mot stöld, skador till följd av olyckshändelse, datorhaveri och vätskeskador. Eftersom laptoppar används överallt i hemmet, är det lätt hänt att spilla en dryck eller välta ned datorn från en köksbänk och därför rekommenderas starkt att skaffa en försäkring.

Våra garantialternativ är följande:

Garantiservice

Tidsperiod för garanti på delar

Tidsperiod för garanti på utfört arbete

Upphämtningskostnader ingår

Tidsperiod för teknisk support av hårdvara

Kostnad för teknisk support av hårdvara

3-årig standard

2 Antal år

3 Antal år

1 Månad Livstid

3-årig silver

2 Antal år

3 Antal år

1 År Livstid

3-årig guld

2 Antal år

3 Antal år

2 Antal år Livstid

3-årig platina

3 Antal år

3 Antal år

3 Antal år Livstid

Vi använder cookies för att tillhandahålla en bättre tjänst. Fortsätt bläddra runt om du är nöjd med det eller läs vår integritetspolicy här.