Hur lång är leveranstiden?

För leveransrelaterade frågor, vänligen klicka här.

Kan jag ringa er?

Du kan kontakta PCSpecialist på

0406-286 229

Måndag till fredag från 9:00 till 17:00.

Ja, du kan välja att göra detta under "1) VÄLJ ETT CHASSI". Vänligen notera att ditt chassi behöver vara mindre än 600mm x 300mm x 630mm och väga mindre än 24kg. Vänligen skicka chassit direkt till oss och skriv ditt ordernummer som första rad i adressen. Det är ditt ansvar att säkerställa att din specifikation kommer att passa i ditt chassi.

De enda operativsystem vi erbjuder och har support för är Windows 11 Home och Professional. Du kan köpa en dator utan operativsystem och installera ditt eget, men vi skulle inte kunna erbjuda support om du stötte på mjukvaruproblem.

Våra NVidia grafikkort är vanligtvis från Zotac eller Palit, men ibland har vi alternativa märken. Även om vi inte tillhandahåller Founders Edition-kort, har alla kort NVidia-chip, den enda skillnaden mellan märken är storlek, utseende, fläktar och garanti. Om du vill veta vilka märken vi för tillfället har i lager, vänligen kontakta oss.

Nej, vi säljer enbart fullt utrustade system, alla grundkomponenter måste köpas eftersom alla system måste fungera fullt ut innan de skickas. Däremot erbjuder vi en "öppet chassi"-garanti, som låter dig installera dina egna komponenter. För mer information, vänligen titta på våra villkor:

Nej, vi säljer enbart fullt utrustade system. Om du däremot redan har köpt ett system av oss, erbjuder vi uppgraderingar för de flesta komponenterna.

Detta är inte en tjänst som vi tillhandahåller, men om du däremot säljer ditt system kan du flytta över garantin genom att logga in på ditt konto och gå till "Sålt din PC? Överför garanti".

Vi finns i Heerlen Limburg, Du är välkommen att hämta beställningar vid våra lokaler, men vi uppmuntrar inte kundbesök då våra lokaler inte är anpassade för det syftet.

Vanligtvis får vi banköverföringar inom 1-2 arbetsdagar. När vi har fått betalningen kommer din beställning att behandlas. Observera att detta inte påbörjas förrän vi har fått betalningen om du har valt snabbservice.

Vanligtvis misslyckas betalningar på grund av fel faktureringsadress, otillräckligt saldo eller om banken avvisar betalningen. Vänligen kontakta din bank.

När en återbetalning har behandlats bör den vara tillbaka på ditt konto inom 3-5 arbetsdagar.

Om din order inte är skickad så kan du följa hanteringen av den på vår hemsida, genom att logga in på ditt konto hos PCSpecialist.

Om din beställning redan har skickats ut, kommer UPS att skicka ett nummer till dig så att du kan spåra paketet.

Förproduktionen är vårt mest tidskrävande delmoment som är avhängigt av vår aktuella ordervolym och lagertillgång. Kolla med oss så kan vi ge en bekräftelse.

Monteringen tar normalt 1-2 arbetsdagar och testningsfasen tar upp till två arbetsdagar (eller fyra arbetsdagar om du beställer ett vätskesystem). Vi skickar uppdateringar till din e-post när din beställning monteras, testas och skickas ut. Observera att helger och övriga helgdagar inte
räknas som arbetsdagar.

Vi erbjuder 2 snabbspår för produktion:

  • - 3 arbetsdagar
  • - 5 arbetsdagar

Om beställningen görs före klockan 12, räknas denna dag som första dag vid snabbleverans. Observera att helger och övriga helgdagar inte räknas som arbetsdagar.

Vi använder huvudsakligen UPS som transportör.

Du kan efterfråga ett returnummer genom att logga in på ditt konto, gå till "Mina returer" och sedan "Be om returnummer". Vänligen var medveten om att det tillkommer en avgift för arbete och leverans (om du inte lämnar av den själv, eller använder din egen kurirtjänst) om din order inte längre har garanti. Vänligen kontakta oss om du inte är säker på om du behöver ett returnummer.

Returärenden tar vanligen upp till 2 veckor, detta beror på reparationsbehoven, lagersaldo, och ärendets komplexitet. Teknikern kommer att skicka uppdateringar till dig om hur det går med ditt ärende.

Det innebär att ditt system har levererats, men ännu inte skannats in. Det görs vanligtvis inom 24 timmar.

Ja, när systemet har diagnostiserats skickar teknikern en uppdatering till dig.

Priserna på delarna bekräftas av teknikern. Du kan betala för delarna genom att logga in på ditt konto hos PCSpecialist, gå till "Beställningsuppgifter" och sedan "Mina beställningar", eller genom att betala över telefon. Vår telefonnummer är 0406-286 229.

  • Stationär dator – vi erbjuder uppgraderingar till alla huvudkomponenter utom processor, moderkort och chassi.
  • Bärbar dator – de flesta av våra bärbara datorer kan uppgraderas, förutom processorn och grafikkortet, eftersom dessa oftast är fastlödda i chassit.

Logga in på ditt PCSpecialist-konto och gå till "Mina uppgraderingar".

Ja, du kan handla hos oss och installera på egen hand, men om du inte känner dig trygg med det, kan du skicka den till oss.

Till skillnad från de flesta tillverkare, tillåter vi att man öppnar chassit och installerar egna komponenter. Din garanti kommer fortfarande att gälla förutsatt att dina komponenter installeras korrekt och du inte skadar din dator under tiden eller till följd av installationen av dessa. Vi erbjuder ingen form av support gällande dessa komponenter, varken under installationen eller vid dess användning, och alla garantireturer orsakade av dina egna komponenter debiteras för såväl arbete som returkostnader. Om du av något skäl tvingas returnera din dator till oss, rekommenderar vi starkt att du först avlägsnar dessa komponenter, då vi inte kan hållas ansvariga för dem.

För fullständiga uppgifter om våra garantier, kring vad som ingår och vad som inte ingår, vänligen klicka här.