COVID-19 UPPDATERING

Med hänsyn till de senaste ekonomiska och sociala förhållandena i samband med coronavirus (COVID-19) vill vi försäkra våra kunder om att vi gör allt som står i vår makt för att se till att leveransen av beställningar som görs hos oss påverkas så lite som möjligt.

Vi har vidtagit åtgärder för att säkerställa att vår personal och våra kunders hälsa och säkerhet förblir prioriterad, och vi har implementerat ytterligare procedurer för att garantera säkra arbetsmetoder.

Vi har ett litet antal produktionsanställda som följer regeringens riktlinjer och självisolerar sig, men för att bemöta detta rekryterar vi också ytterligare personal för att hjälpa till att hantera efterfrågan.

Antal beställningar

COVID-19 har resulterat i att PCSpecialist har fått en stor tillströmning av beställningar, troligtvis av två skäl:

  • Antalet personer som arbetar hemifrån har ökat, vilket resulterar i en ökad efterfrågan på datorer, laptoppar och AIE-datorer.
  • Vissa människor har mer ledig tid för närvarande eftersom de är hemma och kan därför spenderar mer tid på onlineshopping.

Hantering av leveranskedjan

För oss som leverantör av avancerade datorlösningar finns det tusentals företag på flera kontinenter som bidrar till tillverkningen av datorkomponenter. Vi är lyckligt lottade att ha gott om lagerkapacitet med 5+ månaders lager på vissa produkter, men för en del produktlinjer kan tillgången komma att bli begränsad under de kommande månaderna. Vi arbetar för att minimera sådana begränsningar där det går och vi erbjuder ett brett utbud av produkter som möjliggör alternativa val om en komponent skulle bli otillgänglig.

Ledtider

Som ett resultat av ovanstående kan ledtiderna vi arbetar mot komma att påverkas, och vi ber våra kunder att ha tålamod med oss under denna period. Vi gör vårt bästa för att undvika eventuella störningar där det är möjligt.

Kundsupport

Du kan fortfarande kontakta kundtjänstteamet för försäljnings- och teknisk support via telefon, e-post eller livechatt under öppettiderna. Vi är fortfarande extremt upptagna och därför tar det längre tid än vanligt att svara på era samtal och mejl, så vi vill be våra kunder att vänta en rimlig tid innan de kontaktar oss med frågor angående beställningsspårning. Den mest aktuella informationen för din beställning kommer att finnas i de automatiserade uppdateringsmejl som skickas till dig vid varje steg i produktionsprocessen.

Vi vill be om ursäkt för eventuella olägenheter, och tveka inte att kontakta oss på 0406-286 229 om du skulle ha några ytterligare frågor.