Duger detta åt mina behov?

EmiBys

New member
Jag är helt okunnig när det kommer till datorer och hade uppskattat hjälp att sätta ihop en dator som möter mina behov. I dagsläget har jag en Asus LAPTOP-BGAOUSA7 som jag fått men som inte hänger med. Nu har jag satt ihop en dator efter eget huvud och behöver rekommendationer på eventuella förbättringar.

Användning:
- Främst i jobbet, behöver kunna hantera flera program samtidigt då jag multitaskar mycket.
- Arbetar ibland med Illustrator och redigerar video, men detta är bara för att skapa material ibland och ingenting jag gör professionellt.
- Jag administrerar en hemsida med medlemmar och lägger regelbundet upp material och skickar ut information.

Skärm:
- Istället för att ha en separat monitor har jag valt en 17" så jag kan har två fönster öppna samtidigt.
- Behöver kunna växla mellan flera program (exempelvis Illustrator, mail, word/excel, redigera hemsidan) utan att den laggar, men det är väl förhållandevis inte så krävande program.
- Grafiken bör vara relativt bra för att säkerställa att material jag skapar inte blir missvisande.

Övrigt:
- Jag kommer inte spela spel eller kolla på film på den.

Fundering:
- Om man väljer till ett batteri, betyder det att det extra batteriet redan är inbyggt så man får längre batteritid, eller följer det med separat och man har det som reserv när det befintliga behöver bytas ut?
 

Attachments

  • PC Spec.pdf
    263.7 KB · Views: 63
Top